Prestationsbaserad marknadsföring

Game Lounge

Game Lounge Ltd är ett maltesiskt bolag med fokus på prestationsbaserad marknadsföring online mot spelindustrin. Bolaget är ett av de snabbast växande europeiska bolagen inom prestationsbaserad marknadsföring och skapande av kundkontakter (leads) på internet. Game Lounge knyter till sig onlinespelare som via olika produkter och tjänster omdirigeras till speloperatörer.

Bolaget grundades år 2011 och lanserade samma år sina första affiliate-portaler mot Finland och Sverige. Sökoptimering (SEO) är en nyckel för bolagets framgång, därtill lyckades också satsningen på att bygga starka varumärken – något som ingen annan konkurrent tidigare har lyckats med. I januari 2015 köpte Cherry 51 procent av Game Lounge. Bolaget jobbar primärt med en affärsmodell som är baserad på intäktsdelning med speloperatörerna. Game Lounge fokuserar på att generera organisk trafik av högkvalitativa kunder till sina operatörer.

SEO optimering

I slutet av 2012 lanserades flera populära jämförelsesidor och förutom höga positioneringar på sökmotorer så investerades det friskt i TV-annonsering och digital media med imponerande resultat. Bolaget fortsätter sin expansion i högt tempo. Bolaget fokuserar på informativt och kvalitativt innehåll på sina siter i kombination med sökmotorsoptimering (SEO) för värdefulla sökord vilka genererar kvalitativa kunder till operatörerna.

Expansion mot nya marknader

Framgångssagan från Sverige och Finland har följt med in på nya marknaderna vilket har gjort att fler och fler får upp ögonen för bolaget. Game Lounge har nu expanderat kraftigt, spridit sig till flera marknader och växer snabbare än någonsin. Under 2016 har bolaget tagit ytterligare kliv via expansion i UK, Tyskland och nu senast mot Asien vilket ser väldigt lovande ut. Idag är Game Lounge verksamma mot nio olika marknader, där Norden står för den största omsättningen.

Game Lounge har, tillsammans med Cherry iGaming, lanserat två väldigt lyckade white label casinon, SveaCasino.com och Suomiautomaati.com.

Game Lounge har under senare tid genomfört två större lyckade förvärv, det första under 2015 av Happiness Hunters som bidrog med en rad finska affiliatesidor, och under 2016 förvärvades det anrika affiliatebolaget Interclick Ltd som bidragit med att ytterligare addera värdefulla internetsidor med eftertraktad SEO. Idag sysselsätter affärsområdet drygt 35 talangfulla medarbetare och har som mål att växa både organiskt och via förvärv.

För mer information, besök Game Lounge hemsida: http://www.gamelounge.com/